در آينده دو نوع شركت وجود خواهد داشت : آنهائي كه سیستم مدیریت كيفيت جامع (Total Quality Management) را اجرا كردهاند و آنهائي كه از دور خارج شدهاند. شما مجبور به اجراي ( TQM) نيستيد زيرا بقا اجباري نيست !
– TQM عبارتست از يك رويكرد براي بهبود مستمر كيفيت محصولات و خدمات ازطريق مشاركت همه سطوح و وظايف شركت.
– TQM عبارتست از يك رويكرد براي افزايش مؤثر بودن و انعطافپذيري همهجانبه سازمان. اين رويكرد يك طريقي براي سازماندهي و مشاركت همه سازمان اعم از بخشها، فعاليتها، افراد در هر سطح سازماني ميباشد.
– TQM يك رويكرد مديريتي سازمان است كه حول محور كيفيت بنا شده است كه در آن همه اعضاء سازمان در هدف موفقيت درازمدت از طريق رضايتمندي مشتري مشاركت ميكنند تا منافع حاصله به اعضاء و جامعه بازگردد.
– TQM هنر مديريت تمام اجزاء سازمان براي رسيدن به تعالي است. قاعده طلائي در آن چنين است: كاري را براي ديگران انجام بده كه دوست داري برايت انجام دهند.
عوامل شكست پروژههاي TQM
- عدم مشاركت مديريت
- عدم توجه به نياز و خواستههاي مشتري
- عدم موفقيت در تغيير فرهنگ سازماني
- عدم برنامهريزي مناسب
- عدم ارائه آموزشهاي مناسب به صورت مستمر
- عدم طراحي مجدد سازمان همگام با بهبود
- عدم وجود يك سيستم مناسب اندازهگيري عملكرد
- عدم يكپارچگي ميان اهداف TQM و اهداف سازماني
ارسال یک پاسخ