صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود صفحه ای از وبسایت است که افراد توسط بنر تبلیغاتی وبسایتتان که در سایت های دیگر قرار دارند وارد آن می شوند. و اولین صفحه ای است که بازدید کننده سایت شما آن را می بیند.هدف آن رساندن یک حرف و یک هدف خاص است که بر همین اساس می‌تواند طراحی و گرافیک منحصر به فردی نسبت به خود سایت داشته باشد. معمولا در این صفحات ایمیل گرفته میشود تا یک پیشنهاد ویژه و یا هدیه ای خاص به مخاطبین داده شود.

یکی از مسایل بسیار مهم این است که باید به روش های مختلف اعتماد مخاطبین را جلب کنید.

دو نوع صفحه فرود دا ریم:

  • تولید علاقمند – مستقیما از افراد اطلاعاتی گرفته میشه.
  • واسط – اطلاعاتی گرفته نمیشود و به صفحات نهایی هدایت می کنند.

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب :

– عناوین اصلی باید نوشته شوند.روی یک موضوع خاص متمرکز شویم.

– صفحه فرود همیشه باید پیشنهاد ویژه ای داشته باشد.

– از تصاویر و ویدئو های مناسب استفاده کنید. درصورتی که این تصاویر و ویدئو ها سرعت بارگذاری صفحات وب را پایین نیاورند و همچنین برانگیزاننده باشند در موفقیت یک صفحه فرود نقش بسزایی دارند.

– نوشتن ویژگیهای محصول/سرویس در قالب یک لیست بولت دار طوری که در هر خط یک ویژگی به وضوح معرفی شده باشد از مهمترین بخشهای یک لندینگ پیج مناسب است که نقشی حیاتی در تصمیم گیری بازدیدکننده نسبت به خرید یا عضویت در خبرنامه یا کلاً دنبال کردن هدف نهایی شما ایفا میکند.

– در این صفحه بهتر است که نظرات کاربران هم قرار داده شود.

– استفاده از call to action ها (CTA) – تمام هدف یک لندینگ پیج این است که کاربر کاری را که هدف ما است، انجام دهد. مثلاً روی دکمه خرید کلیک کند یا اطلاعات خود را در فرمی وارد نموده تا هدیه ای رایگان را دانلود نماید CTA ها دکمه هایی هستند که باید در اولین نگاه یوزر را جذب کنند. این دکمه ها از لحاظ رنگ، طراحی، متن و محل قرار گیری مورد توجه هستند.

– رنگ و فونت مناسب استفاده شود. رنگ نارنجی برای CTA ها مناسب است.

– دکمه هدف باید بدون اسکرول قابل مشاهده باشد. نباید مطالب صفحه آنقد زیاد باشد که دکمه هدف ما دیده نشود.

– همه ی عناوین روی CTA ها و بنرها و عناوین صفحه فرود باید در یک راستا و با هم هماهنگ باشند.

– در صفحات فرود حتما یک بخشی را برای اشاره کردن به مزایای پیشنهاد خود در نظر بگیرید. سعی کنید با متنی کوتاه بیشترین اطلاعات را به بازدید کننده برسانید.

– یک فرم برای دریافت اطلاعات بازدید کننده قرار دهید.

– فقط اطلاعاتی مورد نیاز را از مخاطبین دریافت کنید و تا جایی که می توانید فرآیند پر کردن فرم را ساده کنید.

– منوی بالای صفحه فرود را حذف کنید زیرا تمرکز مخاطب را بهم میزند.

– صفحات فرود را برای موبایل بهینه سازی کنید تا به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنید.

– بطور مرتب صفحه های فرود و عناصر موجود در آن را تست کنید.

– بهینه سازی صفحه فرود در سئو تاثیر مثبت دارد.

– هیچگاه از تست صفحات فرود برای بهتر کردن آن دست برندارید. از تست A/B، عوض کردن کپی، تصاویر، CTA ها و هر آنچیزی که می‌توانید تغییر دهید استفاده کنید تا بهینه‌ترین حالت ممکن برای طراحی صفحه فرودتان بدست بیاید.

– از غلط های نگارشی پرهیز کنید زیرا باعث عدم اطمینان می شود.

در آخر اینکه طراحی و استفاده درست از صفحه فرود آنقدر مهم است که باید برای طراحی آن زمان مناسبی اختصاص دهید و آنچه که حاصل می‌شود هم باید تا زمانی که صفحه فرودتان پابرجاست مدام بروزرسانی شود. صفحه فرود را دست کم نگیرید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *